Naar het hoogtepunt - Reisverslag uit Fortanete, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Naar het hoogtepunt - Reisverslag uit Fortanete, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Naar het hoogtepunt

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

03 September 2013 | Spanje, Fortanete

Dat wild kamperen, hebben wij nog nooit gedaan, is toch wel even wennen. Op de openbare campingplaats tussen het zwembad en de sporthal aan de rand van het stadje waren alleen wij de gasten. En dat is wel even wennen. Als je probeert te gaan slapen dan ben je toch op een of andere manier geconcentreerd op rare geluiden. Er zouden toch geen vreemde lui bij de tent komen. Ook het feit dat we allebei in de vrije uurtjes een literaire thriller lezen werkt niet bij aan de gemoedsrust. Maar goed de dame van het zwembad was ’s middags erg aardig en zou ons er zeker op gewezen hebben als het niet verantwoord was. Uiteindelijk val je dan toch in slaap. En kom je er ’s ochtends achter dat het prima is gegaan.
Vanuit de vestingstad Morella boven op een rots beginnen we met dalen en dan zou vandaag een lange klim naar de hoogste top van de route moeten voeren. Zoals al eerder is gezegd het is warm (25-30 grd) en de zon schijnt volop. Het landschap is weer anders, ruw en grof met kloven en rotsen, doet ons denken aan Gorges du Verdon. We komen niet veel dorpjes tegen maar welke we tegen komen zijn klein, prachtig gerestaureerd en onderhouden.
We klimmen en klimmen het gaat niet hard maar het gaat wel. Respect voor Ina klimt gewoon mee en op een gegeven oment komen we in een kim van 10 km met bijna over de hele lengte 8% stijging, dit is voor mij te vergelijken met de Galabier. Een kale berg waar je onderaan de top honderden meters hoger ziet liggen. Ook deze wordt bedwongen en je kan je voorstellen wat een uitzichten en gezelligheid met deze zon in deze natuur.
Dan dachten we na ruim 50 km op het hoogste punt van de route te komen. Maar we zitten op een col van 1650 mtr hoog en het hoogste punt zou over de 1700 mtr zijn. Nu blijkt dat we weer moeten dalen en dan weer 8 km klimmen om op dit hoogste punt te komen. We zijn aardig afgemat en besluiten om in het eerst volgende dorp een overnachting te zoeken. En Morgen dan te starten met het laatste stukje naar de top.
We komen in een prachtig nieuw (2 jaar oud) hotel. Geen kip te bekennen behalve de eigenaar, zijn vrouw en kinderen. Alles weer super schoon, ontzettend aardig en gezellig. Je snapt niet dat deze mensen de hele dag zo’n hotel/restaurant open kunnen houden voor een enkele verdwaalde gast en waarschijnlijk wat lokale bevolking welke wel eens een biertje komt drinken of een vorkje komt prikken.

Het is ongelofelijk hoe Ina deze tocht mee draait. We genieten volop, hebben gelukkig geen enkele tegenslag in zowel het materiaal als lichamelijk, dus we fietsen vrolijk in de zon door de achterlanden van Spanje.

De eigenaar zal vanavond vast weer wat lekkers voor ons gaan maken.

• 03 September 2013 - 20:49

Bert:

Prachtig allemaal. Snap nog niet helemaal waarom er geen tocht in omtover is :). Maar de lente is ook mooi

Ina: zet tum op. Paar stenen in devfietstas van Johan en jij bent als je zoon zo boven en Johan hijgt dan zoals ik.

Veel plezier. Hier gaat alles goed dus denk alleen aan fietsen en d natuur

• 04 September 2013 - 07:41

Greet En Jan:

Wat een prestatie zetten jullie beiden elke dag weer neer, chapeau!!!
    Geniet van al het moois dat je ziet, ruikt, hoort en eet ;) ;).
    Wij genieten elke keer weer van jullie verslagen en foto's.
    Heel veel succes met de klim naar het hoogste punt.
    Hartelijke roet van Greet en Jan

• 04 September 2013 - 13:00

Martine:

Wat leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen! Zo te lezen genieten jullie volop!
    Succes met alle inspanningen die nog komen en hele fijne tijd verder!
    Groetjes ook namens Reinhard en Eloise :), Martine

• 04 September 2013 - 17:41

Henk & Co.:

Steeds als ik thuis kom uit het werk even gezellig met jullie de dag doornemen. Echt toppie wat jullie aan het doen zijn. Groot gelijk dat je het vandaag voor gezien houdt en morgen de klim afmaakt. Er zijn grenzen. Zaterdag komen er twee filistijnen een vorkje meeprikken. In ieder geval gebakken opperdoezen, zijn ze gek op -:)
    Xxx Henk & co

• 04 September 2013 - 18:59

Dorothee:

Nou Ina, ik heb dat zo eens aangezien, maar na al jullie verhalen vond ik dat ik er niet meer onderuit kon om me vandaag maar eens aan te melden bij de bedrijfsfitness van Nebo. Wie weet krijg ik dan net zo'n conditie als jij?.........
    Ik vind het een topprestatievan je. Geweldig!