Weer thuis - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

16 September 2013 | Nederland, Nijkerk

De laatste paar dagen hebben we gebruikt voor een minder intensieve ontspanning. De camping lag 200 meter van het strand. We zijn dus regelmatig naar het strand geweest. Lekker rustig zo buiten het seizoen. En eigenlijk niet te begrijpen dat de zomer hier nog in volle gang is, over dag dik 25 grd en ’s nachts minimaal 17 grd. Dus de hele dag nog steeds in korte broek of zwembroek. Dan te bedenken dat in nederland de lange broeken en truien weer gedragen worden en misschien zelfs de kachel aan weer aanstaat.

De stad valencia is erg groot, 3e stad van Spanje, oud centrum met heel veel eet- en drinktentjes, dus erg gezellig. We hebben hier goed van genoten.

Op zaterdag zijn we van de camping naar een hotel in de buurt van het vliegveld verhuist. ’s Avonds lekker italiaans in het centrum van valencia gegeten. Zondag weer een stranddag en vandaag weer naar huis. Het lijkt wel dat een dag intensief fietsten veel lang duurt dan een dag op het strand wat zwemmen, zonnen, slapen en boekje lezen. Denkt dat het komt omdat we met het fietsen zoveel indrukken opdoen.

Zo moeilijk het vorig jaar met de fietsen in Sevila was zo makkelijk was het in Valencia. We hadden ze weer op de oude manier ingepakt. Dat is stuur half omdraaien, trappers eraf en banden leeg laten lopen. Dan een doorzichtige plastic hoes over de fietsen heen. Bij het inchecken van de bagage was dit geen enkel probleem, de deskmedewerker verwerkte onze flightbags op de bagageband en voor de fietsen moesten we met hem mee lopen. We gingen naar de andere kant van de hal, de mensen achter ons hebben dus een tijdje moeten wachten, en daar konden we met hem via personel-only-door de fietsen in een lift in de bagagehal zetten. Niets geen fiets dor de scanner of wat dan ook. Dus zo makkelijk kan het gaan.

Nu weer gezond en wel thuis en gezellig bij de jongens. Van de week zal ik hout vor de kachel; bestellen want die kan hier wel aan. Gelukkig scheen de zon nog wel en nu regent het, (wat was dat ook alweer ?).
We kunnen op een zeer geslaagde, leuke, ontspannen vakantie terug kijken en hebben gelukkig geen mankementen aan ons eigen lijf en de fietsten gehad.

• 19 September 2013 - 14:51

Mieneke En Henk:

Johan en Ina welkom thuis en wat hebben wij genoten van jullie verslagen. Zo leuk en zo ontspannen, heel bijzonder.
    Laat ons weten wanneer je weer met vakantie gaat want het lezen van jullie avonturen zou ons best eens een vakantie kunnen besparen.
    Hartelijke gropeten en tot ziens.
    Mieneke en Henk

• 19 Februari 2014 - 12:24

Andre:

Dag Johan,
    Wij hebben elkaar ontmoet in Valencia, ben alleen je kaartje kwijt.
    Wil je mij bellen?
    06-51936437