Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Valencia

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

11 September 2013 | Spanje, Valencia

Het is naar Valencia nog 130 km. Dit is te ver om in 1 dag te doen, ook omdat we niet weten hoeveel hoogtemeters we nog tegen gaan komen en het is te weinig om nog een tussenstop te maken, want er zijn geen campings meer tot Valencia. Dan is er ook nog het risico dat in de buurt van Valencia de omgeving niet mooi en fijn is om te fietsen omdat al het verkeer zich daar zal concentreren en er ook veel industriegebied zal zijn.
De eerste 30 km kunnen we nog toeristisch plannen en gaan dan naar een redelijk stadje met een station. Hier nemen we de trein naar Valencia en vanuit Valencia fietsen we dan 10 km naar een camping aan zee.

De eerst 30km zijn inderdaad nog prachtig, de zonnebloemvelden worden verruild voor wijngaarden. Met weemoed in onze benen nemen we afscheid van deze fietstocht. We hebben ruim 1.000km en 13000 hoogtemeters in 2,5 week gefietst door het achterland van Spanje, wat een schitterende natuur, volk en ervaring. Beiden zijn we allebei gezond gebleven en hebben geen mankementen aan ons lijf en de fiets gehad.
De treinreis naar Valencia ging toch weer door een prachtig natuurpark.

Ik heb de naam van het park opgeschreven, wie weet is het nog wat om een keer een lang weekend naar Valencia te vliegen en in dit park met de mannen te mountainbiken.

Valencia is dan het eindpunt van onze reis, we gaan 2 dagen naar de strandcamping en zitten de laatste 2 nachten in een hostel in het centrum. We hebben inmiddels geleerd dat we de laatste dag voordat we met het vliegtuig vertrekken in een hostel moeten zitten dicht bij het vliegveld. Dan kunnen we ons goed voorbereiden met inpakken.

De camping is een echte strandcamping aan een drukke weg maar wel 200 mtr van het strand. Er loopt een mooi rood geprepareerd fietspad van de camping naar het centrum van Valencia.
We kunnen hier dus alle kanten op, zon strand zee en de stad. En ik kan hier zelfs ook nog een rondje fietsen zonder bepakking en dat is ook wel eens lekker.

Wat hier ook zo lekker is, is dat het nog volop zomer is, ’s nachts is het 17 grd en overdag 22-25 en met de zon er bij dik boven de 25. Dus de korte broeken kunnen aanblijven.

Denk dat dit het laatste verslag is, maandag vliegen we terug en dan gaan we nagenieten van deze mooie vakantie.