Rustdag in Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Rustdag in Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Rustdag in Cuenca

Door: ina

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

07 September 2013 | Spanje, Cuenca

Vandaag is het een bewolkte dag dus prima om de stad Cuenca te gaan bezoeken. Een mooi fietstochtje langs de rivier de Júcar bracht ons naar deze oude stad (ook weer) hoog op de rotsen gebouwd.
Vanaf het oude stadsgedeelte was het uitzicht weer schitterend en verder hebben we wat door de straatjes geslenterd. Toen we een klein kapelletje binnenliepen zaten daar een tiental nonnen, geheel in het wit en alleen zichtbaar vanaf de achterkant, hun gebeden op te zeggen. Kleine, pieperige, monotone stemmetjes, de armen uitgestrekt naast hun lichaam en de rozenkrans omklemt in de hand ; gehele toewijding…..

Op een muurtje het schouwspel bekeken van twee elkaar afwisselende trouwerijen waar het een genot was de bruiloftsgasten te bewonderen. De dames in de mooiste kledij en met hoogst mogelijke hakken( ware trofeeën voor hun echtgenoten) leken zo van de gatwalk te stappen vanaf de achter ons liggende trappen.

In het nieuwere stadsgedeelte, wat we geen uitstaling vonden hebben en ongezellig was, nog een hapje gegeten en van de wifi verbinding gebruik gemaakt. Daarna boodschappen gedaan voor het avondpotje en terug naar de camping, waar Johan zit te lezen en ik even aan het “tikken”ben.
We hebben besloten om morgen weer verder te gaan omdat we het hier wel gezien hebben. De weersverwachting is bewolkt waardoor we toch niet lekker in de zon kunnen chillen maar wel lekker is om te fietsen. Het gekke is dat je iedere keer , met zo’n trekkend bestaan, weer benieuwd bent wat de volgende dag weer in petto heeft en het bijna als spijbelen voelt als je een dag niet op de fiets zit. Ik moet toegeven; het is verslavend.

ps. we volgende de route van Paul Benjaminse; Fietsen naar Andalusie:
De route en hoogteprofielen staan op: http://www.cyclingeurope.nl/routes/andalusie/download/Andalusie_prof.pdf
wij fietsen t/m kaart 9-10. Morgen of overmorgen zullen we gaan afbuigen naar Valencia en onze eigen weg zoeken.