Majestueuze uitzichten - Reisverslag uit Margalef, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Majestueuze uitzichten - Reisverslag uit Margalef, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Majestueuze uitzichten

Door: johan

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

30 Augustus 2013 | Spanje, Margalef

Op de camping stokbroodje gegeten met eigen gemaakte koffie gedronken, dat is een goed begin van de dag.

Vanuit Montblanc beginnen we direct met klimmen. Na 10 km bereiken we een bekend klooster wat op de Unesco-erfgoedlijst staat. Hier maar eens ven kijken, lekker rustig zo buiten het seizoen om. Het is prachtig verzorgd en ligt er mooi bij. Wij hebben al veel van deze oude gebouwen gezien dus na een half uurtje besluiten we weer de fiets te pakken en de klim waar nog 20 km van resteert af te maken. Het weer is deze week voor ons als fietsers steeds goed, een graad of 25, weinig wind en bewolkt met af een toe een knipoog van de zon.

De klim is prachtig we beginne door de rode rotsen en deze worden uiteindelijk okergeel. Wat mooi. Met de diepe kloven en hoge bergen moet ik veel terug denken aan de mooie Marokko-toch vorig jaar met Bert en Floris. Daar lijkt het nu wel een beetje op. Alleen hebben wij nu geasfalteerde wegen en vorig jaar waren dit gravelwegen.
De hele dag hebben we zulke mooie vergezichten, we klimmen weer na ruim 900 mtr hoogte. We hebben zo vaak tegen elkaar gezegd wat mooi. Het is niet te beschrijven dus we houden het kort vandaag. Hoop dat het filmpje jullie een beetje een indruk kan geven. Helaas staat de camera te veel op het asfalt gericht maar toch hoop ik dat jullie wel iets van dit majestueuze zien.

We zitten vandaag in een B&B, Het huis staat in het oude stadje Margalef. Het huis is van 1570. Van binnen erg donker maar groot en gezellig. Wel regelmatig opletten dat je je hoofd niet stoot. De dames van de B&B gaan zo lekker eten voor ons koken, we zitten nu weer lekker met de stoeltjes op straat voor het huis van een wijntje te genieten.
Zo rustig als het hier is, dat kunnen wij ons thuis niet voorstellen.

• 31 Augustus 2013 - 18:21

Bert:

Hoi
    Weer mooi. :) top
    Maar het filmpje kan ik niet vinden.

• 31 Augustus 2013 - 19:35

Henk & Co.: