Verstand boven gevoel - Reisverslag uit Warburg, Duitsland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Verstand boven gevoel - Reisverslag uit Warburg, Duitsland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Verstand boven gevoel

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

18 Juli 2018 | Duitsland, Warburg

Ina heeft afgelopen nacht minder gehoest maar is nog steeds ziek. Een tent als hospitaal is ook niet je van het. Vandaag na overleg met broer Anton als verzekeringsadviseur de reisverzekering gebeld om te kijken wat de mogelijkheid is om opgehaald te worden.

Er wordt dan eerst een dossier aangelegd en daarna volgt er een beoordeling van een verzekeringsarts of Ina inderdaad ziek genoeg is om niet zelf naar huis te kunnen. Dit proces duurt een aantal uren en er wordt ook gekeken hoe je het beste naar huis kan. Wij hebben naast onze bagage ook nog 2 fietsen welke moeilijk te demonteren zijn. Voorstel is dan om een taxibusje te nemen.

Vanmiddag ben ik weer naar de huisartsenpost in het ziekenhuis gegaan om het recept voor de rest van de antibiotica tabletten op te halen. Het ziekenhuis mag namelijk gen medicijnen me naar huis geven. Bij de huisartsenpost zat het niet allemaal mee. Ze hadden een computerstoring dus niemand kon ingeschreven worden en de dienstdoende arts kan geen diagnose stellen. Blijkt maar weer hoe belangrijk wij computers gemaakt hebben.

Omdat mijn probleem niet zo groot lijkt te zijn, kon ik na een half uur geholpen worden door contact de arts voor zijn recept te betalen. De arts moet namelijk het recept overschrijven, van het rapport van het ziekenhuis welke ik bij mij had, naar een rosé papiertje. Ook hier zijn de artsen gewend om als ondernemer te acteren dus ik kon cash €9,63 betalen. Waarom zo’n gek getal ? wel als een arts zo makkelijk 10 euro zwart wil verdienen probeer ik hem toch wel echt voor te laten werken. Dus eerst proberen te wisselen op een 50 euro biljet. Maar dat kon hij natuurlijk niet. Toen heb ik een tegen bod gedaan voor alle losse muntjes in mijn portemonnee. Daar ging hij mee akkoord en dat was dus €9,63.
Een win-win want ik was ook direct van al mijn eurocenten af, die hebben die zuinige Duitsers hier nog steeds.
Hop met het rosé recept naar de Apotheek in de stad en de tabletten mee gekregen.
Bij terugkomst op de camping belde de verzekeringsarts van de reisverzekering, heeft met Ina wat informatie uitgewisseld en zijn rapport opgemaakt. Een uur later kregen wij bericht dat wij morgenochtend met een taxibusje worden opgehaald.
Het is nog steeds super weer dus een nachtje in de tent gaat ook weer lukken.

Helaas een ander eind van de vakantie dan gehoopt, maar het verstand zegt dat wij naar huis moeten zodat Ina rustig en goed kan herstellen. Ik lees/hoor overal dat je niet te licht met een longontsteking moet omgaan.
Wij kiezen nu voor het verstand in plaats van het gevoel .


  • 18 Juli 2018 - 17:38

    Carla:

    Lieve Johan en Ina,

    Wat een pech allemaal zeg! Inderdaad verstandig om naar huis te komen, je gezondheid gaat toch voor alles. En ziek in een tent liggen lijkt me inderdaad geen pretje. Lieve Ien, heel veel beterschap. Ik hoop dat je snel thuis in je eigen bedje ligt en dan goed opknapt! En wie weet kunnen jullie je tripje nog een keer weer vandaaruit oppakken.

    Dikke knuffel, ook van Martin!!! Groetjes Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ina en Johan

Actief sinds 25 Mei 2009
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 61507

Voorgaande reizen:

05 Februari 2019 - 12 Maart 2019

de Andes over

04 Augustus 2018 - 12 Juli 2018

van Nijkerk naar Praag

14 Mei 2016 - 04 Juni 2016

Zilverroute Spanje

12 Maart 2016 - 19 Maart 2016

Sneeuwwandelen in Noorwegen

23 Augustus 2014 - 12 September 2014

Rondje Corsica

26 Augustus 2013 - 16 September 2013

Op de fiets van Girona naar Valencia

15 Mei 2012 - 02 Juni 2012

Spanje Andalusie

16 Juli 2009 - 27 Juli 2009

Nijkerk - Parijs op de fiets

27 Mei 2009 - 04 Juni 2009

autour du Luberon

Landen bezocht: