De eerste klim - Reisverslag uit Warburg, Duitsland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu De eerste klim - Reisverslag uit Warburg, Duitsland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

De eerste klim

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

16 Juli 2018 | Duitsland, Warburg

Rustige nacht aan het beekje gehad. Wat een bijzonder campings hebben de Duitsers toch. Dicht aan een snelweg en dan van die gigantische bouwvallen waar ze weer een hut van willen maken. In NL worden/zijn al dit soort campings opgekocht door Droomparken en Eurochalet, die gooien alles tegen de vlakte en zetten daar dan hele mooie caravans/chalets op. Vervolgens kan je deze voor tussen de €100K en €300k kopen en beloven ze een rendement van 7%. Heel NL staat inmiddels vol met dit soort parken, ook niet je van het maar beter dan de bouwvallen van de Duitsers.

Het wordt warmer en warmer, de wind is ook minder aan het worden dus echte Spaanse temperaturen. Ina is niet helemaal topfit, heeft keelpijn/ontsteking. Vanochtend eerst maar een doosjes soort strepsils bij de apotheek gehaald. Daarna door Padderborn gefietst, koffie gedronken en quick scan van deze prachtige stad gedaan.
Vandaag veel fietsen door de landbouwgebieden met kleine dorpjes. Het landschap is aan het veranderen, dit gebeurt altijd langzaam als je fietst. Wij hebben vandaag geen kanaal of rivier gezien. Wel veel beekjes met water of zonder water. Het heuvellandschap kende vandaag ook een heuse berg. Wij moesten over ruim 10km 400 meter stijgen. Dit was wennen voor ons. De lange klimmen en de het hele warme weer, volop zon en 29grd, gaat je weer slopen. Gelukkig hebben wij dit vaker mee gemaakt en voor hetere vuren gestaan. Dat is zo het voordeel van ouder worden, je hebt al veel ervaring opgedaan.
Eindelijk een stop na de lange klim en natuurlijk de bijbehorende afdaling. Een prachtige supermarkt met een saladebuffet. Wij konden ons eigen salade met olijven, tomaten, uiten, ei, sla, bonen, tonijn, morzella, …., samenstellen. Heerlijk al die verse groenten. Dit buiten de winkel in de schaduw direct burgemeester gemaakt.
Nu op een mooie super nette camping aangekomen. De eigenaresse is trots op de hollanders en ze heeft een NL-vlag ipv DE-vlag buiten hangen. Ze heeft veel erge dingen in haar leven meegemaakt, alleenstaand kind, ouders op jonge leeftijd verloren, kat onder de auto gekomen, van de trap gevallen. En toen ze van de trap is gevallen waren het alleen Nederlanders die zich om haar bekommerde. Sinds die tijd heeft ze altijd de NL-vlag hoog in de mast hangen.
Ze runt de camping prima en het is zo schoon dat ik mijn tanden in het urinoir durf te poetsen.

• 16 Juli 2018 - 18:39

Jann:

Jammer Ien dat je je niet fit voelt, maar goed knoflook gebruiken, dit helpt tegen ontstekingen.
    Goede reis verder.

• 17 Juli 2018 - 10:58

Jasper :

Weer mooie verhalen. Geniet ervan heb bijna het gevoel dat ik meefiets. Ben zelf lekker bezig als vrijwilliger bij het EK Beach Volleybal in Utrecht. Ina beterschap en blijf genieten!

• 17 Juli 2018 - 21:05

Gijs En Nelleke:

Echt leuk jullie verhalen te lezen. Lijkt het of we ook een beetje op vakantie zijn.