Verder Duitsland in - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Verder Duitsland in - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Verder Duitsland in

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

16 Juli 2018 | Duitsland, Paderborn

Ben een dag te laat met dit dagverslag te maken. Weet nu al niet meer wat er gisteren gebeurd is. De dagen zijn zo intensief met allerlei indrukken. Wij zien zo veel natuur en genieten zo erg van de stilte, het weer, de omgeving en elkaar. Het was weer mooi, na een lange dag op zoek naar een camping op de website zag het er mooi uit, verzorgd en aan een meer. Toen wij in de brandende zon nag 80km uitgeput aankwamen bleek dat er genoeg plaats was maar dat wij niet welkom waren. Bleek dat de kampeerplaatsen allemaal en privé toiletgebouw hebben en dat er geen centraal/algemeen toiletgebouw is. Elk privé hokje heeft een eigen sleutel en het meisje achter de balie heeft geen sleutels meer ene de eigenaar komt s ’avonds pas laat terug (ook zonder sleutels). Raar verhaal met als resultaat dat wij geen plek krijgen. Gelukkig zit er 3 km verder op nog een camping. Bij het bereiken van deze camping blijkt dit weer zo’n aftands/vervallen camping te zijn met een aantal (half) (bijna) verbouwde stacaravans. Wel een alleraardigste eigenaar die ons een plekje aan de rivier gaf. Prachtige plek bij de verkoelende rivier. Het was ook een restaurant maar toen wij iets wilde eten verwees hij ons naar het dorp. Hij heeft helemaal niets te serveren, maar geeft aan het begin van de weg wel aan dat het ook een hotel/restaurant is. Dit trekt wel lekker extra bezoekers, maar hij heeft niet veel (meer0 te bieden. Misschien nog wel in de zestiger jaren maar nu niet meer.
In het dorp heerlijk genoten van de Duitse schnitzel zo groot als een deurmat.