Dagje kanaal en Lippe - Reisverslag uit Uentrop, Duitsland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Dagje kanaal en Lippe - Reisverslag uit Uentrop, Duitsland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Dagje kanaal en Lippe

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

14 Juli 2018 | Duitsland, Uentrop

Heerlijke rustige nacht gehad, alle twee goed geslapen. Het is nog even zoeken hoe wij het ontbijt doen. Verse zaken en broodjes kunnen wij niet een dag tevoren kopen want dan zijn ze ’s ochtends oud of bedorven. Een banaan en een snelle jelle (nog uit nl) met natuurlijk een eigen gezet vers bakje koffie gaat er in als koek. Dan wassen en spullen weer inpakken. Inpakken gaat nu al weer sneller dan gisteren. Het is elke keer aan het begin van een vakantie vene wennen waar wat in welke tas zit en wie welke spulletjes opruimt. Wij hebben ieder 4 tassen en ik heb nog een grote tentzak.
In het eerste plaatsje wat wij tegen komen zoeken wij dan een bakker of supermarkt. Nu kwamen wij binnen 5 km een lidl tegen. En die heeft een zeer uitgebreid assortiment vers gebakken broodjes. Dus hier de broodjes, beleg en een fles sinaasappelsap gekocht. Dan op zoek naar een rustig plekje waar wij van de natuur kunnen genieten en onze ingekochte ontbijt kunnen opeten. Ook hier is het weer prachtig, net zo als in NL. Dus in de ochtendzon op de dijk met uitzicht over rivier de Lippe ons ontbijt genomen. Ochtendstond heeft zeker goud in de mond.
De eerste heeft van de tocht vandaag was allemaal vlak, weer veel langs het kanaal, wat naast de Lippe loopt, gefietst. Het zijn mooie harde grindpadden, lekker stoffig wat betekent dat het erg droog en warm is en dat is waar wij van houden.
Halverwege de rit begint het te glooien en rijden wij door de akkers in het boerenlandschap door. Er komt zelfs een heuse klim naar een hoogte van 50mtr en een max. stijgingspercentage van 8%. Dat is ouderwets maar hier doen wij dan 5 min. over. Wij denken aan onze zware beklimmingen in Spanje en Corsica. Daar hadden wij beklimmeningen welke 15-20 km lang waren en daar waren wij dan 2 uur met één beklimming bezig. Dat was pas zwaar maar ook mooi en dubbel genieten op de top.
Het tempo zat er vandaag ondanks de verkoudheid van Ina goed in. En zo hebben wij 100km kunnen maken. Uiteindelijk bij een camping aan de snelweg terecht gekomen en een bijzonder uitzicht op een kerncentrale. Als je een hele dag gefietst hebt dan heb je s ‘avonds geen zin meer om kritisch een camping te zoeken want dan is elke 10km verderop te ver. Het belangrijkste vinden wij dat er en lekkere douche is en die is er. En dan ons eigen potje koken. Wat is dat toch allemaal genieten. Wij zijn moe en gaan op tijd naar bed, maar ik kan bijna niet meer wachten tot morgen want dan staat ons weer een fantastische dag met mooi weer en een mooie tocht te wachten.