Wat een olijven en wat een rust - Reisverslag uit Doña Mencía, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Wat een olijven en wat een rust - Reisverslag uit Doña Mencía, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Wat een olijven en wat een rust

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

20 Mei 2012 | Spanje, Doña Mencía

Vanmorgen om 9.15 uur zaten we weer op de fiets. Het weer was fris, bewolkt/zonnig en windkracht 4, en droog. De route voerde over landwegen door een heuvellandschap waarbij we prachtige vergezichten hadden en om ons heen enkel olijfbomen, zover we konden kijken. Enorm wat een hoeveelheid en wat moet het een groot karwei zijn om daar al de olijven van te plukken(kammen). Eigenlijk zijn we ook wel benieuwd hoe dat allemaal gaat en zouden dat best eens willen zien , dus overwegen we nu om Granada mogelijk links te laten liggen (met zijn Alhambra) en dit te bewaren voor een korte vakantie en dan een auto te huren voor een paar dagen. De route was qua klimmen goed te doen omdat de temperatuur mee zat en de wind van opzij kwam (of zelfs een beetje mee ) minder stijl als Toscane en toch nog 1100 hoogtemeters gemaakt. Vlak voor onze eindbestemming Dôna Mencia begon het te regenen dus wel even de regenjassen aan. Hostelletje gevonden (met de handige Garmin) en een kamertje gekregen waar men €20 voor vraagt, diner 8 en ontbijt 2. Men eet hier laat dus spannend wat we allemaal gaan krijgen. We zitten nu in de eetkamer en het is overal nog rustig, ook in de keuken hiernaast is nog geen geluid te horen. Het kan maar zo zijn dat we om 10 of 11 uur pas wat krijgen. Nadat we hier gearriveerd waren heeft het niet anders dan geregend en het komt met bakken uit de lucht. Wat een geluk dat we net op tijd hier aankwamen, we hebben een prachtige tocht gemaakt ( 70 km en zijn de hele route maar 6 ! auto’s tegen gekomen ) en heel erg genoten van al het natuurschoon .nu heerlijk binnen terwijl we het buiten tekeer horen gaan. Morgen wordt het weer 24 graden en volop zon en de dagen daarna blijft de temperatuur weer stijgen. Veel liefs en groeten vanuit het mooie Spanje. Joop & Ien xxx
:SMS update:: 22 mei 2012 :
3e mijlpaal is bereikt, we zitten op de camping in Granada. Deze dag was goed te doen weinig klimmen, veel dalen. Op de camping hebben we tickets voor het al hambra kunnen kopen. Hier hadden we niet meer opgerekend, dus morgen daar kijken. Het weer is weer helemaal top.

• 21 Mei 2012 - 08:19

Jasper:

Hoi Ina en Johan,

heel leuk om via de reisverslagen jullie ervaringen mee te krijgen.
    Ik herken veel van de beschrijvingen uit onze eigen Andalusie vakantie.
    Vooral de leegte in het landschap qua mensen en plaatjes komen me heel bekend voor en daarnaast de eindeloze vlaktes gevuld met olijf en sinasappelbomen. Ik wens jullie nog veel genietmomenten toe.

Janny & Jasper

• 21 Mei 2012 - 08:20

Jasper:

PS ik bedoel plaatsjes (dorpen en kleine stadjes)