Laatste dagen in Sevilla en Cadiz - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Sevilla en Cadiz - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Sevilla en Cadiz

Door: ina

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

02 Juni 2012 | Spanje, Sevilla

Het is lang geleden dat ik verslag uitgebracht heb maar Johan heeft af en toe kleine berichtjes toegevoegd. Het is zaterdagochtend, Johan is naar de winkel om nog een steeksleuteltje te scoren zodat ook de spatborden v/d fietsen gehaald kunnen worden, deze zijn anders erg kwetsbaar als de wielen eraf zijn. We zijn inmiddels goed voorbereid en weten wat de strenge verlangens zijn van de Sevilliaanse luchthaven. Op internet lazen we van anderen met dezelfde ervaring ,zo schijnen er nog een paar luchthavens lastig te zijn. Goed dus om de volgende keer ook daar op te letten zodat we niet weer voor een verrassing komen te staan. Zondagmiddag hadden we onze laatste fietsdag en zijn toen op een camping aangekomen in Dos Hermanos wat ongeveer 20 km van Sevilla is. De volgende dag zijn we toen naar het besproken appartement gereden om de laatste nacht door te brengen ( ).Zo hadden we twee dagen om Sevilla te bekijken, de paleizen en tuinen van het Alcazar en te zwerven door de velen smalle straatjes. Een prachtige stad met een rijke geschiedenis, pracht en praal bekostigd door het goud uit Zuid-Amerika. Columbus ligt hier in de kathedraal begraven. Omdat we onverhoopt 4 dagen extra te besteden hadden hebben aardig wat afgelopen en ook met de fiets lijkt het of we er thuis zijn. Johan lijkt overal zijn weg te vinden (geholpen door de Garmin) en baant zich een weg door de steden of hij er bekent is, ik volg en kom er trouw achteraan. Gisteren zijn we met de trein naar Cadiz geweest, een rit van twee uur in weer zo’n mooie trein. Wat dat betreft lijken wij achter te lopen zo modern als alles hier voor elkaar is, ook schoon en netjes en van vandalisme geen spoor te bekennen. Evenals Cordoba, Granada, Ronda en Sevilla proef je hier de geschiedenis en maakt het nieuwsgierig om er meer over te weten. Overal zijn kleine zaakjes en eten en drinken in knusse gelegenheden en in overvloed. Alles verrukkelijk en heel betaalbaar, wat het toch ook leuk maakt. Tapas is een leuke manier om van veel kleine ,lekkere gerechtjes te smullen, vaak ware delicatessen. In Cadiz ook nog een middag kunnen genieten van het strand. Onze eerste ervaring met Atlantische oceaan.
We hebben een zeer leuke en mooie vakantie achter de rug, waarin we heel veel gezien hebben en het lijkt of we hier al maanden zijn. Andalusië is prachtig en heerlijk ,maar Spanje is nog zoveel groter en nodigt daarom uit om verder ontdekt te worden.
Vandaag zullen we ons nog vermaken in de stad, we gaan op tijd naar het vleigtuig en hopen dat wij om 19:00 in het vliegtuig naar de boys zitten.
Adios Johan en Ina

:SMS update:: 2 juni 2012 :
Zo, op het vliegveldrustug de fietsen gedemonteerd en netjes ingepakt. We doen Ny de 2e poging om de fietsen in te checken, onze normale bagage is inmiddels weg. Nu wachten op de special security officer voor de fietsen.

:SMS update:: 2 juni 2012 :
Yes, de fietsen zijn er door en wij ook. Grappig was dat nu dezelfde security man als dinsdagavond aanwezig was. Hij was ook blij dat het nu goed was. We zitten nu rustig te wachten op de boarding. Nu zit het echt op. We lang onze lange broeken na 2,5 weken aantrekken om ons zo voor te bereiden op de kou. Adios