Weer thuis - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

03 Juni 2012 | Nederland, Nijkerk

Na zorgvuldige voorbereiding voor het inpakken van de fietsen is het dan toch gelukt, de fietsen worden geaccepteerd. Leuk was dat de security-man van afgelopen dinsdagavond er nu weer was. Hij kende onze historie en was net zo blij als ons, toen de fietsen probleemloos door de scanner gingen.
We hadden nog wel 20 min. vertraging bij het vertrek van het vliegtuig. Want toen iedereen in het vliegtuig zat bleek dat er toch nog iets met 2 passagiers aan de hand te zijn. Deze werden door de politie uit het vliegtuig gehaald. Omdat wij geen spaans kunnen hebben wij niets van het probleem begrepen behalve dat de 2 passagiers met jas en tas uit het vliegtuig werden gezet. Daarna rustige en mooie vlucht naar Weeze gehad.
Op de P-plaats van Weeze kregen wij de laatste tegenslag te verwerken. accu van de auto (nee niet de Jag, maar de Volvo was leeg) dus niet starten. Veel mensen op de P-plaats aangesproken maar niemand had startkabels bij zich. Auto hebben wij wel aan kunnen duwen maar de lampen deden het niet, dus kan je nog niet rijden. Uiteindelijk zwager Maarten gebeld (woont in de buurt van Nijmegen) en hij was zo behulpzaam om ons te komen helpen. Toen Maarten onderweg was naar Weeze kwam er een duitse ANWB op de P-plaats. Deze heeft ons geholpen en Maarten kon gelukkig weer halverwege terugwaarts keren.
Toen wij uiteindelijk midden in de nacht thuis kwamen hadden de jongens een leuke Finish-vlag uitgehangen en dat is dan ook leuk thuis komen.
Het was een prachtige en mooie vakantie, we hebben veel gezien, beleefd en genoten. We gaan zeker nog een keer terug naar deze prettige bevolking en het mooie land.
Oost West, thuis best, de kachel brandt inmiddels weer.

• 11 Februari 2013 - 00:38

Nic Van Der Riet:

Hallo Johan en Ina,

Leuk dat jullie hebben gereageerd op mijn verhaal van Suriname. Heb net stukjes van jullie Spanjereis van vorig jaar gelezen. Lijkt mij ook heel interessant om in het zuiden van Spanje te fietsen, mooie landschappen. Maar wel warm in die tijd als ik jullie zo zie.

In diezelfde periode was ik op weg van Amsterdam naar Istanbul, ook soms erg warm, maar wel fantastisch om het mee te maken. Maar mijn enthousiasme hebben jullie op de beurs al meegemaakt.

Ik wens jullie veel leuke en interessante fietservaringen voor in de toekomst. En goed dat jullie nu al daarmee beginnen. Las ergens in jullie verhalen over "die zestigers" die meer tijd hebben.
    Je moet niet uitstellen maar genieten. Ik hoor overigens wel tot die zestigers (ben 63) die nu pas deze lange fietstochten kan maken. Nog wel kinderen thuis, 16 en 18 jaar , maar ga er nu toch vaker tussenuit in goed overleg met mijn gezin.

Veel plezier!

Hartelijke groeten,