Via de Via Verde La Sierra op weg naar Sevilla - Reisverslag uit Montellano, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Via de Via Verde La Sierra op weg naar Sevilla - Reisverslag uit Montellano, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Via de Via Verde La Sierra op weg naar Sevilla

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

26 Mei 2012 | Spanje, Montellano

Om 8.30 uur zaten we vanmorgen weer op de fiets, nog lekker fris en stil overal. We verlieten Ronda met een lekkere afdeling maar daarna volgden toch weer de klimmetjes zodat het even wennen was. Toch hebben we al met al redelijk wat lange afdalingen gehad ( jippie, dat gaat lekker )en kwamen we langs grotwoningen. Na ongeveer 35 km ging de route verder op de ‘Via Verde de la Sierra”, evenals de tweede fietsdag een voormalig spoortje. We passeerden hierbij 29 (!) tunnels waarbij de meesten zwak verlicht waren en anderen donker, waardoor het goed uitkijken was of er tegenliggers aankwamen zoals mountainbikers (die geen licht hebben). De langste tunnel was 990 mtr. En het was iedere keer weer een heerlijke gewaarwording om vanuit de koude tunnels het licht en de warmte in te rijden. Deze prachtige route was 36 km lang en omdat het zaterdag is kwamen we ook veel Spaanse fietsliefhebbers tegen. De brem staat volop in bloei en ook heel veel andere bloemen waardoor de natuur nu schitterend is, verder veel rotspartijen en de omgeving was hoger en bergachtig ( wat een geluk al deze tunnels, stel je eens voor als we dit allemaal hadden moeten klimmen). Het fietsen ging als een trein en daardoor hebben we ook aardig wat kilometers kunnen maken, al met al 85 en toch ook nog 1000 hoogtemeters genomen. Het was weer een prachtige dag, waarbij we weer enorm genoten hebben van al het mooie natuurschoon . Het is geweldig om al fietsend een land te verkennen en te ervaren, we komen door de kleinste onbenulligste dorpjes en zien (en horen) het gewone leven van de Spanjaarden. Ze praten zo rap en hard tegen elkaar ; ariba,ariba…….toch kunnen we niet anders zeggen dan dat het een heel hartelijk, vriendelijk en gezellig volk is. Omdat we vanmorgen bijtijds vertrokken waren en we best een hoog gemiddeld tempo hadden zijn we om 15.00 uur al bij ons hotel(letje) aangekomen en hebben lekker bij het zwembad gelegen. Er niet in geweest want hij was gevuld met luid babbelende Spaanse lui waar ik geen zin had om doorheen te zwemmen, Johan gaat er meestal zo wie zo niet in want die is een beetje allergisch voor water. We zitten nu een beetje te wachten tot het een normale tijd is om te kunnen eten en hebben ons vanmiddag al vol gesnoept met noten en zuidvruchten om de trek te stillen. Morgen nog een laatste fietsdag , maandag en dinsdag om Sevilla te ontdekken en dan ‘s avonds om 20.00 uur weer terug naar huis, naar onze jongens. Tom is voor een paar dagen in Kopenhagen waar hij als vrijwilliger meehelpt bij de Europese Kampioenschappen voor Crossfit, hij was bij de beveiliging ingeroosterd .We zijn dus ook heel benieuwd naar zijn ervaringen en belevenissen. Het lijkt of we al weken onderweg zijn ,waarschijnlijk omdat we zoveel zien en op zoveel verschillende plaatsen komen en bijna iedere nacht weer een ander plekje om te slapen. Toch ook weer heel fijn om onze boys te zien.

Ps. De foto’s van de laatste 3 dagen zijn nu ook bij de reisverslagen gezet