De bakoven in - Reisverslag uit Lora del Río, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu De bakoven in - Reisverslag uit Lora del Río, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

De bakoven in

Door: ina

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

16 Mei 2012 | Spanje, Lora del Río

vanmorgen koffie en een broodje om de hoek en toen op pad.eerst de banden goed oppompen bij een garage,toen nog wat brood,worst en water voor onderweg gekocht.we waren net een fietsenwinkeltje gepasseerd toen johan stopte omdat hij al een poosje iets hoorde rammelen,spatbordverbinding miste een paar schroefjes,terug naar fietsenwinkel die we kort ervoor gepasseerd waren.er werd uitvoerig en geinteresseerd door twee man naar gekeken hoe ze dit toch aan gingen pakken.paar minuten later ging één van hen elders schroeven kopen.na een half uur en 3€ armer konden we weer verder.de hele dag hebben we door vlak gebied gefietst met velden jonge mais,aardappels,heeeel veeeel sinaasappelgaarden en af en toe wat dadelpalmgaarden.in het boekje werd dit stuk "de bakoven"genoemd,wat wij aan de lijve hebben ondervonden.omdat we tegenwind hadden leek het of we in de hitte van een föhn reden;ongelooflijk heet en nauwelijks een plekje schaduw.we hebben 2x ons heil gezocht onder wat palmtakken en onder sinaasappelboompjes.we dronken tegen de klippen op maar het was een zeer afmattende tocht.bloedheet terwijl ik het voor m'n gevoel koud had;het kiipevel stond op m'n lijf.zweten was er niet bij want dat verdampte terplekke.een vreemde toestand voor je lichaam,dat is duidelijk.nu een heerlijk hostel gevonden en iedereen is vriendelijk en behulpzaam.niemand spreekt een woord engels,duits of frans maar toch komen we er wel uit.onze siësta gaan we nu lekker houden en dan ergens laat in de avond wat eten want dat is hier de gewoonte.om 23 uur nog gaan eten is heeel normaal.weer een bijzondere dag achter de rug en het nog nooit zooooo heet gehad.liefs joop & ien
:SMS update:: 17 mei 2012 :
Vanwege de hitte vanochtend vroeg, 9 uur, vertrokken. De ochtend heeft inderdaad goud in de mond. Dat merk je als je vroeg en verlaten tussen de akkers en sinaasappelgaarden door fietst. Nu tijd voor een stop, heerlijk bakkie echte koffie (1,10 euro).

:SMS update:: 17 mei 2012 :
Weer prachtig weer.niet zo warm als gisteren en daardoor was het beter fietsweer. Nu op camping carlos 3 in la carote aangekomen. Tentje staat nu het zwembad in. Heerlijk trouwens buiten het seizoen om. Plaats zat. Voor de statistiek 65 km, 34 grd, windkracht 3-4 tegen, 210 hoogtemeters gemaakt en zitten nu op 185 meter.