opwarmen in Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu opwarmen in Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

opwarmen in Sevilla

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

15 Mei 2016 | Spanje, Sevilla

Zaterdag 14 en zondag 15 mei 2016

Na ruim anderhalf jaar gaan we weer op fietsvakantie. De laatste was september 2014 rondje Corsica. Vorig jaar hadden wij deze tocht op de planning staan maar door de toen onverwachte verhuizing van zowel huis als bedrijf was er toen geen tijd en hadden wij maart vorig jaar de vliegtickets welke we al in huis hadden door geboekt naar nu. En nu is het dan zo ver. We hebben weer zin in het avonturen en ontdekken. En dat in een land welke wij erg leuk vinden en waar het weer, weer top is, 25-30 graden aankomende week.

Afgelopen week al de hele week beetje bij beetje de voorbereidingen voor deze reis getroffen.
Voor een fietsvakantie is het vooral zaak dat je de juiste spullen bij je hebt. Niet te veel want je moet alles elke dag meeslepen. Niet te weinig want je wilt toch iets meer comfort hebben dan geen comfort. En voor deze reis geldt dat we van zuid Spanje naar noordwest Spanje trekken. En in noordwest Spanje kan het wisselvalig zijn. Dus dit keer ook een regenjas, rainlegs (een korte regenbroek) en plastic overschoentjes voor over de fietsschoenen meegenomen. Uiteindelijk toch weer ruim 30 KG aan tent, slaapspullen, gasbrandertje, kleren, noodrantsoen eten, 2 stoeltjes, tassen zelf (8 stuks), kleren. Dit verdelen we dan 1/3 voor ina en 2/3 voor mij.

Zwager Henk was zo aardig om ons met de auto naar Schiphol te brengen. Dit keer hebben wij er oor gekozen om onze fietsen in fietsdozen te verpakken. In Schiphol maakt de bagage ook een grote reis om van incheckbali naar het vliegtuig te komen. Dus nu als voorzorg een degelijke verpakking voor de fietsen. We waren ruim op tijd en kunnen zo alles rustig inchecken. Het is altijd even zoeken, waar en hoe de fietsen apart van de andere bagage aangeboden moet worden. Maar dit liep allemaal voorspoedig. Ook de reis naar Sevilla was prachtig, het boven de wolken vliegen is altijd zo mooi, je kijkt op zo’n prachtige wolkendeken neer. Schitterend. Daarbij hadden wij nu ook het geluk dat we aan de juiste kant van het vliegtuig zaten en een prachtige zonsondergang boven en uiteindelijk onder de bewolking zaggen neerdalen. Heel apart en schitterend.
Om 22;30 landen we in Sevilla en een kwartier later hadden we al onze bagage en de fietsen. Altijd een lekker gevoel als alles ook (heel) mee is gekomen. Nu opzoek naar een taxi. We hebben besloten om dit keer niet van het vliegveld naar het appartement te fietsen. We kennen hier de weg van 4 jaar geleden en we zouden anders eerst 3 KM op de snelweg moeten fietsen. En aangezien het nu al donker is dachten wij met een taxibusje te gaan. Maar er waren geen taxibusjes, hoe dan ? De taxichauffeurs hadden een goed idee (2 x taxirit verkopen), 2 taxies nemen, 1 voor de fietsen en 1 voor ons. Dit was ook een idee en hebben we gedaan. Toen we met de taxi over de snelweg reden waren wij blij dat wij daar niet met de fietsen reden.
Om 2330 waren wij in het appartement. We kennen het appartement en de buurt van 4 jaar geleden, toen moesten we noodgedwongen 3 dagen langer in Sevilla blijven. Dus we wisten nu ook waar we nog lekker wat konden eten en drinken. Super om zo laat nog lekker buiten te eten en drinken. Een goed begin van de vakantie.

Vandaag, zondag rustig aangedaan en Sevilla weer opnieuw bekeken. Ook weer 2 kathedralen in gegaan, wat een pracht en praal en wat een pijn is hier geleden. Ina leest een boek over Spanje in vroegere tijden, en ziet alles uit dat boek nu voor zich.
Vandaag is voor ons een mooie overgangsdag om aan de nieuwe temperatuur te wennen. Afgelopen 2 weken is het koud en nat in Spanje geweest, vandaag volop zon en 28 graden en dat gaat de aankomende dagen naar 30 plus. Heerlijk om zo je vakantie te beginnen.
Onze fietsen en bagage staan in ons appartement. We hebben de pullen uitgezocht en goed gesorteerd zodat we morgen daadwerkelijk aan onze tocht kunnen beginnen. Toen we vandaag de stad in fietsten bemerkte we direct al weer hoe (fiets) vriendelijk de inwoners hier zijn. Er wordt elkaar netjes voor ons gestopt, waar de Spanjaarden ruim voor een oversteek stoppen zouden de Corsicanen nog snel even toeteren en een dot gas geven om voor ons langs te schieten. Fijne lui die Spanjaarden.

• 15 Mei 2016 - 20:21

John En Danielle:

Lieve luitjes, een hele fijne vakantie toegewenst. Lekker fietsen, eten, zonnen, boekje lezen, borrelen en uitrusten. Geniet ervan en wij vinden het weer super leuk om jullie belevenissen te volgen. Groetjes John en Daan

• 15 Mei 2016 - 23:31

Janny:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad ,nu volop genieten,wij volgen jullie wel doei

• 16 Mei 2016 - 06:42

Dorothee:

Jullie zijn enorme bofferds dat je net met de start van een warme periode daar kunt zijn, super! Lekker genieten van al het fraais daar!

• 16 Mei 2016 - 08:59

Jan En Greet:

Buenos dias, viajeros. Wat fijn dat jullie start goed is verlopen. We wensen jullie een hele goede trip toe en volgen jullie met belangstelling. Hartelijke groet van Jan en Greet. Viaje con Dios

• 17 Mei 2016 - 09:03

Betje:

Nou luitjes, daar gaan jullie dan de eerste dag, goed weer, een goed humeur, en karren maar.Doe voorzichtig, en geniet hè

• 17 Mei 2016 - 18:25

Henk En Corry:

Fijn dat jullie én alle bagage goed over zijn gekomen. Hele fijne vakantie! Leuk om te lezen wat jullie zien en beleven.