Land van Astrix en Oblix - Reisverslag uit Allariz, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Land van Astrix en Oblix - Reisverslag uit Allariz, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Land van Astrix en Oblix

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

30 Mei 2016 | Spanje, Allariz

Vroeg opstaan omdat alle wandelende pelgrims van vroeg opstaan houden.
We beginnen om 800 met een prachtige zon midden in een onherbergzaam gebied. We klimmen 10 kilometer naar grote hoogten en dalen dan ook weer af. Nog wel koud maar niet zo koud als gisteren en de zon schijnt weer. De vergezichten zetten we op de foto maar dat komt nooit goed over, dus veel rondkijken en goed in onze hersenen absorberen.

Na 25 km een stop voor koffie en een broodje. Daarna eindelijk een lange klim van 12 km naar 1100 meter. Deze vakantie hebben we veel geklommen maar nooit hele lange stukken van 10-12-km waar je anderhalf tot 2 uur over doet om boeven te komen. Vandaag gelukkig wel. En Ina doet dit ook allemaal. Ze doet dit op haar eigen tempo en dan lijkt het of ze langzamer gaat maar het tijdsverschil tussen ina en mij is maar 10 min over 1,5 uur. Dus razend knap. Een vrouw om trots op te zijn.

Weer een mooie dag de temperatuur loopt op tot 19 graden en de zon schijnt regelmatig.

Vandaag staan we op een prachtige, keurige, schonen camping. Behalve ons staat er nog 1 caravan. Dus het hele toiletgebouw, met heerlijke warme douche, is voor ons alleen. Ook nog de mogelijkheid om onze natte kleuren van afgelopen 2 dagen te wassen en te drogen. En wat ik zo mooi vindt van de camping is zelf kokkerellen met de gasbrander en een fles wijn ernaast. En het smaakt altijd goed, na zo’n lange dag fietsen.

De rest van de week wordt volop zon en 25-28 graden verwacht, dat is een leuke afsluiting van onze vakantie. Helaas beginnen we alweer af en toe te denken hoe we naar huis gaan.

Santiago gaan we halen, volgens het boekje zijn het nog 2 etappes. Wij proberen er 3 van te maken zodat het toch nog iets langer lijkt te duren voordat we in Santiago de Compostella aan gaan komen.