Rondje binnenland - Reisverslag uit Saint-Florent, Frankrijk van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Rondje binnenland - Reisverslag uit Saint-Florent, Frankrijk van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Rondje binnenland

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

26 Augustus 2014 | Frankrijk, Saint-Florent

Gisteren aangekomen in Saint-Florent. We zitten op een grote eenvoudige camping; geen animatie (zorgen we zelf voor), geen zwembad (ligt aan de zee). We hebben ook nooit stroom nodig dus we kunnen helemaal achter op de camping met een wijds uitzicht terecht.
We zijn al een aantal jaren niet in Frankrijk op vakantie geweest. Maar de afwerking en het sanitair is nog steeds typisch Frans. Dan hebben ze het in Spanje toch wel beter voor elkaar. Al was de camping daar nog zo klein er waren prima verzorgde warme douches/sanitair. De Fransen zijn wel beleefd (muv het rijgedrag) maar uitermate aardig zoals de Spanjaarden is net een stapje te hoog voor ze gegrepen.

Omdat een paar uurtjes op het strand ons ook wel lekker lijkt en we een mooie plek op de camping hebben besluiten we om vandaag een rondrit door het binnenland te maken en dan we terug te komen op deze camping. Het binnenland in betekent bergen, maar omdat we een rondrit maken hebben we geen bepakking. Het is weer warm (> 25 grd en onbewolkt).
We komen nu door kleine authentiek dorpjes, mooie cols, kloven en hebben regelmatig prachtige vergezichten op de zee zowel over de oostkant als aan de westkant. De vegetatie is prachtig, ook heel veel tamme kastanjes. Boven op de hoogste col van deze dag (450 mtr) staat een oud kerkje opgebouwd in zwart/.witte steen. Het zou zo in Siena passen. Daar heerlijk onder de bomen bij een waterpunt gelucht met eigen stokbroodje, kaas, jam.

Midden in de middag weer terug op de camping en toen naar het strand gegaan wat aan de overkant van de camping ligt. Daar weer gezwommen, boekje gelezen (ina) en muziek geluisterd (johan). Om 19:00 boodschappen gedaan voor het diner. Wat een drukte in Saint-Florent, het is ook een populaire havenplaats, dus ontzettend veel zeebonken welke ook allemaal van hamburgers en bier voorzien moeten worden.