Rustdag in Saint-Florent - Reisverslag uit Saint-Florent, Frankrijk van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Rustdag in Saint-Florent - Reisverslag uit Saint-Florent, Frankrijk van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Rustdag in Saint-Florent

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

27 Augustus 2014 | Frankrijk, Saint-Florent

Vandaag super warm, het was om 9:00 al boven de 25 grd en het gaat stijgen naar 33 grd. Er was vanochtend vroeg al veel wind (35 km/u) met veel windstoten. Gezien de hitte, en heel veel wind, die ook nog tegen zou zijn als we naar Calvi zouden fietsen hebben we besloten om vandaag 1 dag nog een dag in Saint-Florent te zijn en niet te gaan fietsen het zou te zwaar worden. Dus nog een dag strand en relaxen. Het is gruwelijk warm geworden met windstoten van 80 km/u. Je werd gewoon gezandstraald op het strand en verder geeft het het gevoel alsof je de hele tijd in een warme föhn staat.
Heerlijk nog zo'n dagje, eind van de dag stadje verkend en boodschappen gedaan. In de supermarkt hebben ze ook verse heerlijke voorbereiden producten. Dus vanavond gebakken aardappeltjes, gevulde courgette met gehakt. Salade en een flesje wijn heeft de maaltijd compleet gemaakt.

Vandaag heeft ina gefacetimed met Karel en Floris en ik geskyped met Floris. leuk om de jongens zo te zien.

Morgen wordt het iets minder warm en de wind lijkt weer normaal te worden.Idee is nu om tropenrooster in te voeren dus we willen om 7:00 op gaan staan en om tussen 800 en 830 weg te fietsen. Ben benieuwd of dat gaat lukken.