Het binnenland weer in - Reisverslag uit Corte, Frankrijk van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Het binnenland weer in - Reisverslag uit Corte, Frankrijk van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Het binnenland weer in

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

06 September 2014 | Frankrijk, Corte

Vandaag op naar Corte.
Corte was vroeger de hoofdstad van Corsica en ligt in de bergen, midden van Corsica. Omdat we gisteren goed opgeschoten zijn hebben we vandaag een ritje van 70 km voor de boeg, waarbij de laatste 45 km vanaf de kust de bergen is geklommen moet worden.
Corte ligt op 400 meter en volgens het boekje is het een lange klim die dan dus heel geleidelijk oploopt. En dit klopt ook. We komen weer in de rust terecht en zien het landschap langzaam veranderen van vlakke oostkust naar heuvels en bergen.

Halverwege de klim nuttigen we een heerlijke geitenkaas salade. De bediening van dit restaurant was overigens uiterst vriendelijk en hulpvaardig. Er zijn dus wel uitzonderlingen op de eerder beschreven nukkige Corsicanen.

We hebben een voorspoedige reis en zijn om 1400 in Corte. Alle tijd om de stad te verkennen.
Het is een prachtige oude stad waar we gewandeld, ijs gegeten hebben, koffie, pastis en wijn gedronken hebben. Uiteindelijk ook een diner waarin Ina een menu met vee begeerde kastanje puree heeft kunnen verorberen.