De eerste bergetappes - Reisverslag uit Saint-Florent, Frankrijk van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu De eerste bergetappes - Reisverslag uit Saint-Florent, Frankrijk van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

De eerste bergetappes

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

25 Augustus 2014 | Frankrijk, Saint-Florent

Vandaag staan er wat bergetappes op het menu. We gaan van de oostkust via Nord Cape naar de westkust.
Na een ontbijt bij de bakker in het dorp van de camping eerst 10km warm worden (is eigenlijk niet echt nodig want om 10:00 is het al 24grd) en dan de eerste klim 15km 400mtr stijgen. het gaat goed en Ina fietst de sterren van de hemel, wat kan die meid fietsen.

Boven op de col natuurlijk de majestueuze uitzichten waar auto's moeten stoppen op de parkeerplaatsen bij de View Points kunnen wij bij elke bocht stoppen waar we willen. En dan de afdaling naar de westkust, dat is ook lekker, het is weer prachtig weer, 25grd en zon. heerlijk dalen met veel wind.

Beneden als beloning een salade met cola/liptonic en dan weer op naar de volgende col. We fietsen vrij dicht aan de kust maar de hoogte varieert van 20mtr tot 300 mtr. Vooral bij die hoogten is het zo mooi stijl langs de rotsen naar beneden direct de zee te zien klotsen tegen de rotsen.

In deze etappe zijn de campings dun bezaaid, we zitten lekker op de fiets, genieten van de klimmetjes, afdelingen en uitzichten en zo komen we na 90km in St. Florent een drukke toeristische plaats. Boodschappen voor het avondeten halen en een camping zoeken.
Camping gevonden aan het strand, groot maar rustig. En na douchen, wat glasjes wijn, nootjes heerlijke eigen gemaakte spaghetti gegeten. Nu op het terras alle whatsapps en blogs bijwerken.

Het is een windstille en zwoele zomeravond met weer veel sfeer op het terras.

Morgen gaan we waarschijnlijk een rondrit maken en komen dan weer terug op deze camping.

• 25 Augustus 2014 - 23:12

Dorothee:

Een zwoele zomeravond!!!! Wauw.......lijkt me heerlijk!!
    Jullie lekker genieten van al het moois en lekkers onderweg!

• 25 Augustus 2014 - 23:31

Jasper An Muijden:

Mooi verslag en voor ons herinneringen oproepend van onze Sardinie vakantie in 2006, de overtocht en de mooie vergezichten over zee met al die kleuren blauw die dan te zien zijn.

Geniet ervan en nog veel mooie dagen gewenst,

Janny en Jasper

• 26 Augustus 2014 - 17:55

Corry :

Thuiskomen uit het werk en dan eerst maar eens even kijken wat HB en NL nu weer voor jaloersmakend verslagje geplaatst hebben. Nog niet in het gebied van de wilde zwijnen? Komt nog wel jochie, maak je borst maar nat. Trots op je ien!