Relaxen in Ronda - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Relaxen in Ronda - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Relaxen in Ronda

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

25 Mei 2012 | Spanje, Ronda

We zijn gisteren op deze mooie camping aan gekomen en wisten meteen; hier gaan we even van genieten. Een prachtige omgeving, heel mooie ,rustige, zeer verzorgde camping met lekker en betaalbaar restaurant erbij en een mooi plekje voor onze tent gekregen vlak bij het knusse en zeer schone toiletgebouwtje (zelfs huiselijk ) .Vanmorgen gewekt door een stralende zon en aan de praat geraakt met een Nederlands echtpaar die ook al een aantal jaren fietsvakanties doen maar al veel meer ervaringen hebben (zestigers met pensioen en hebben de tijd). Leuk om weer verhalen te horen en met elkaar te delen. Na het ontbijt zijn we naar Ronda stad gefietst en hebben daar wat gewandeld waardoor we de stad weer op een andere manier konden zien liggen. Ronda ligt hoog op een rots en was daardoor een onneembare vesting voor vijanden. De ligging is schitterend en overal heb je prachtige uitzichten, je zal hier ook schitterend mooie wandelingen kunnen maken maar wij hebben geen wandelschoenen bij ons en het ontbreekt ons aan de tijd. Vandaag een echt vakantiedagje gehouden door ook lekker v/h zwembad te genieten op de camping. Dit was geen straf want lange tijd waren we er alleen samen met de vogeltjes liggend in de schaduw v/d olijfbomen en verder rust…………. ik voelde me een koninginnetje, wat een luxe ! Johan was vandaag een beetje lomp en heeft z’n teen zo hard tegen een trottoir gestoten dat meteen een groot stuk nagel eraf lag. Gelukkig hadden we pleisters bij de hand en heb ik hem niet meer over pijn gehoord. Vanmiddag is hij nog even alleen wat boodschappen voor het eten wezen doen en daarna heeft hij lekker gekookt. Dit lukte nog net ,maar nu is het gasflesje leeg en vinden we het niet meer de moeite een nieuwe te kopen. Morgen zullen we hoogstwaarschijnlijk in een hotelletje overnachten (niet overal zijn campings) en ook zullen we een aardige dag afstand af moeten leggen want we willen in twee dagen in Sevilla zijn om ook nog wat tijd te hebben deze stad te ontdekken. Johan hoorde net dat er dit weekend een groot pelgrimsfeest wordt gehouden en veel accommodaties vol zitten waardoor we morgen via de receptie van deze camping proberen toch nog een camping of hostal te kunnen reserveren. Nu nog een café o leche en dan nog een wijntje bij de tent en dan onder het dons want we willen morgen vroeg op pad. (naast ons zijn vanmiddag een groep jongeren komen staan met 5 tentjes dus we zijn wel een beetje bang dat het lang rumoerig zal blijven ). Zonnige groeten van ons twee xxx

• 26 Mei 2012 - 09:09

Jasper:

De verhalen klinken nog steeds goed. Sterkte de laatste paar dagen en nog veel fiets- en sfeerplezier gewenst.

• 26 Mei 2012 - 18:39

Ronald:

Net 'even' de verslagen gelezen. Heerlijk die vrijheid en afwisselende indrukken. Leuke details, die mij zo af en toe deden gniffelen. :-) Blijf nog even genieten!