Galeria - Reisverslag uit Galéria, Frankrijk van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Galeria - Reisverslag uit Galéria, Frankrijk van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Galeria

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

29 Augustus 2014 | Frankrijk, Galéria

De kleine camping dicht tegen het centrum aan was leuk en gezellig. Rustig ontbeten en koffie gedronken, blijft mooi zelf je water koken op de benzinebrander en opschenken op een zakje Espresso-koffie.
Omdat we rustig aan gedaan hebben, gisteren toch een redelijk zware tocht gehad en onze etappes niet altijd goed uitkomen, gaan we de etappes iets proberen aan te passen.

Tot nu tot eindigen onze etappes vaak in een grotere plaats. Daar komen we dan eind van de dag aan, willen natuurlijk ook nog 1-2 uur op het strand bij komen en ook de stad nog even zien. In de stad zijn we meestal wel met een uur klaar. Ina vindt het wel leuk om de stad te zien, ik geef er niets om, het is altijd druk met toeristen die allemaal naar dezelfde op de bordjes geschreven hoogtepunten gaan. Doe mij maar rust en natuur.nu elke keer met ons schema zo zitten dat we eind van de rit bij een grote stad zijn

We proberen de etappes nu zo te doen dat we halverwege in een grotere stad komen, daar tussen de middag lunchen en wat rond kijken en dan door naar een rustige eindbestemming waar we dan 1-2 uur aan het strand kunnen uitrusten en zwemmen.
Om in dit ritme te komen maken we vandaag een korte rit zodat we morgen een wat langere rit hebben en tijdens de lunch in Porto zijn.
De start was een pittige klimmetje en na 40 km waren we op onze eindbestemming Galeria. Een wat teruglopende vissersplaats en daardoor een rustig strand met een heel mooi uitzicht op de bergen.

Toen we op de laatste col de Bocca Bossa standen stond daar 1 grote boom en hadden we uitzicht op het strand van Galeria. Toen we 2 uur later op het strand van Galeria lagen zagen we in de verste de col met de grote boom. Het is dan extra genieten dat je nu naar de col kijkt waar je 2 uur geleden aan het zwoegen was om boven te komen.
‘Er stond zo’n leuk restaurant op het strand dat we daar ’s avonds een heerlijk stuk vlees met frites gegeten hebben met een fantastisch uitzicht over zee hadden op deze zwoele avond.

De camping had geen wifi, hoe is het mogelijk met al die reizende vakantiegangers, wel een grote meneer die de boel in de gaten hield (een soort Boss Hog uit de duckes of hazzerd).

• 31 Augustus 2014 - 11:23

Danielle:

Hallo stoere fietsers, wat zien en beleven jullie weer veel mooie avonturen. Terwijl ik het lees en het hier pijpenstelen regent of druk aan het werk ben waan ik me dan ook even in jullie vakantiewereld en geniet van de leuke verhaaltjes die jullie schrijven. Gelukkig krijgen we hier de komende dagen weer veel zon dus dat is fijn.
    Liefs john & Daan