Tussenstop in livorno - Reisverslag uit Livorno, Italië van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Tussenstop in livorno - Reisverslag uit Livorno, Italië van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Tussenstop in livorno

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

23 Augustus 2014 | Italië, Livorno

vanochtend alle fietstassen in de flightbags gestopt. Helaas was de sluiting van 1 flightbag afgescheurd. Dus probleem. We zouden nog even bij ma op de koffie gaan maar nu bracht dit roet in het eten.
De schoenmaker gebeld maar die leek om 9;00 nog niet open te zijn. Dus Ina haar naaimachine na 36 jaar weer te voorschijn gehaald. Echter bij nog een keer bellen naar de schoenmaker nam hij wel op en we konden direct komen. De schoenmaker, Paul Kuijper, gaat er 3 * overheen met zijn naaimachine en klaar is Paul. Helemaal top.
Floris heeft ons naar Weeze gebracht inchecken ging ook helemaal goed. Ze hebben hier zo'n mooie grote scanner waar de fiets altijd in past.
Er is een nieuwe regel dat de fietsbanden tijdens de vlucht niet meer leeg hoeven te zijn. Wij vonden dat altijd lastig want op moment bij je bestemming moesten we de banden altijd hard oppompen en dat was met een handpompje een gedoe en dan moest je altijd eerst zoeken naar een benzinestation. Nu blijven de banden hard en kan je zo wegfietsen (als het mee zit).

Bij de aankomst in Pisa was het erg druk maar we hadden snel onze tassen en fietsen (weer onbeschadigd). Het in elkaar zetten ging erg voorspoedig, nu ik alleen de stuurpennen los had gedraaid. Maar bij mijn fiets was de moer van de stuurpen dol en het stuur kon niet vastgezet worden. En met een los stuur en 2 tassen aan je voorwiel kan je helemaal niet fietsen. dat was balen.
We wisten dat het centrum van Pisa dicht bij het vliegveld lag dus maar wandelen met de vol bepakte fietsen naar het centrum. Maar daar is alles wat technisch is op zaterdag vanaf 12:00 dicht. Dan maar alternatieven bedenken. bijv. 2 nachten in Pisa blijven en maandag een fietsenmaker zoeken. Maar tijdens het nadenken op de hoek van de straat was er een oud mannetje aan het klussen aan zijn huis. De stuurpen heb ik gedemonteerd en zo kon ik hem laten zien (mijn italiaans is net zo goed als mijn spaans, frans en russisch) dat de moer lam was. Hij had gelukkig een ander soort moer en daar heb ik via een omweg de boel vast kunnen zetten. Dol blij met een uur vertraging en het heerlijke Italiaanse ijs gingen we op weg naar Livorno. Livorno ligt 30 km verder op en daar gaan we morgen met de boot naar Bastia.

We zijn eerst naar de haven gefietst om de weg voor morgenvroeg te verkennen. Erg druk met veel auto's, caravans en campers. Leuk dat je er dan op je fiets langs fietst en binnen 10 minuten 2 kaartjes voor morgenochtend gekocht hebt. En een kwartier later zaten we in de stad.
Nu zitten we in een hotelletje waar ze morgen om 6:00 ontbijt hebben.
Nog even van de heerlijke zwoele avond (24 graden) op een terras met een bord pasta en wijn genieten en dan onder de wol.

Wat is dat genieten het heerlijke weer, reizen en elkaar.