Vertrek met Vliegtuig - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Vertrek met Vliegtuig - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Vertrek met Vliegtuig

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

25 Mei 2009 | Nederland, Eindhoven

Vandaag vertrekken wij met het vliegtuig naar Marseille. Wij nemen mee onze eigen fietsen, tent, kampeerspullen en fietskleding.
:SMS update:: 25 mei 2009 :
pedalen van de fiets gehaald ivm vervoer ik vliegtuig

:SMS update:: 27 mei 2009 :
Op weg naar het vliegveld de jag naar de garage gebracht voor een beurtje tijdens de vakantie.

:SMS update:: 27 mei 2009 :
Bagage en fietsen ingechecked. Bij de bagage hadden wij 2 kilo over. Fietsen uitvoering door douane gecontroleerd. Zo meteen zelf door de douane

:SMS update:: 27 mei 2009 :
Het regent in eindhoven. We zitten nu in het vliegtuig en wachten op de start. Op naar het warme zuiden.

:SMS update:: 27 mei 2009 :
Komen wij uiteindelijk in marseille daar ook gedwaale door de stad. Toen maar besloten om een hotel te zoeken. 1e 2 waren vol nu, 2330, eindelijk iets gevonden. Deze dag is dus anders dan gedacht. We gaan nu na 45 km tevreden slapen

:SMS update:: 28 mei 2009 :
Het weer is prachtig. Nu een heerlijk hotel ontbijt nemen en dan de stad marseille uit proberen te komen. Richting aix en provence :)

:SMS update:: 28 mei 2009 :
Lekker aan het fietsen , kom je een markt tegen. Daar wat brood , kaas tapanade en water gekocht. En dat opeten. Dat is pas vakantie. Nu bezig met de 1e col. In de hitte af en toe even rusten. Op weg maar rognes.

:SMS update:: 28 mei 2009 :
We zitten nu in de trein van marseille naar aix. Omdat het fietsen uit M erg lastig is. Bandjes opgepompt rijdt weer super

:SMS update:: 28 mei 2009 :
Na 60 km fietsen zijn we op de route aan gekomen die we willen fietsen www.veloloisirluberon.com Mooie camping in meridol gevonden. Nu even zwemmen (kijken)

:SMS update:: 28 mei 2009 :
Een heerlijk bord macaroni gegeten. Dat gaat er altijd goed in. Nu een traditioneel gezet kopje koffie. Dan nog de wijntje en dan de slaapzak in.

:SMS update:: 27 mei 2009 :
Wat een reis. Vrij snel een camping gevonden maar was helaas een oude asociale zoni. Dus door fietsen op zoek naar de volgende eerst alleen maar drukke wegen dan grote stukken industriegebied. Toen verdwaald is inmiddels donker

:SMS update:: 29 mei 2009 :
Vanochtend even de mobiel kwijt geweest bleek die in de ingepakte tent te zitten. Vanochtend een prachtige ochtend. Blauwe lucht geen wind veel zon. Na tent ingepakt te hebben en koffie zijn we weer vertrokken. Nu broodjes van de bakker voor ontbijt en dan verder op weg naar lounarin. Vandaag veel klimmen.

:SMS update:: 29 mei 2009 :
Wat een top weer en route. Effe banaan eten want we moeten aardig klimmen. Nu in puyvert

:SMS update:: 29 mei 2009 :
Ina loopt even over de markt in lourmarin, ik mag gelukkig op de fietsen passen.

:SMS update:: 29 mei 2009 :
Een cola op een terras in cocoron. Heerlijk in de schaduw aan een vijver.

:SMS update:: 29 mei 2009 :
Zo na 85 km een camping gevonden. Veel geklomen vandaag. Erg mooi weer en mooie natuur. We genieten volop nu gaan we rijst met kip eten.

:SMS update:: 29 mei 2009 :
windstil wat krekels en kikkers op de achtergrond. Moe en voldaan met een volle buik hier in manosque nu gaan slapen.

:SMS update:: 30 mei 2009 :
Veel wind en weer zon. Thee gedronken 2 muesli repen tent ingepakt en nu naar het dorp voor een ontbijt

:SMS update:: 30 mei 2009 :
Boven op de top ligt villeneuve. Daar genieten wij nu na de klim van een heerlijke puddingpunt. Gelukkig is de harde wind ons meestal gunstig gezind.

:SMS update:: 30 mei 2009 :
Wat een prachtige klaproosvelden. En zo rustig lijkt wel of alle fransen op vakantie zijn. In nl ?

:SMS update:: 30 mei 2009 :
In de prachtige plaats forcalquier aangekomen. Leuk om hier wat boodschappen te doen en op een terras te zitten. Ook een hele mooie camping gezien dus daar zitten we nu. Niet zoveel gefietst vandaag wel veel geklommen. Dus een kort dagje is ook wel lekker. Nu even chillen aan het zwembad

:SMS update:: 30 mei 2009 :
Het visje zit in de pan. Nu even laten studeren onder het genot van een wijntje. De wijn komt uit een plaatsje waar wij gisteren door heen gefietst zijn: pierrevert

:SMS update:: 31 mei 2009 :
Vanochtend een typisch frans ontbijt. Zit stokbrood met jam en kaas. Vandaag een rustdag, het is hier zo mooi en lekker. Rust is ook goed voor mijn knie want die begint wat op te spellen.

:SMS update:: 31 mei 2009 :
Na een kopje koffie op het plein naar de kerk gegaan. Aantal kinderen deden communie, een baby werd gedoopt. De families zagen er mooi uit en alle soorten parfum hebben we door de wierrook heen geroken. Mooi om te zien dat het geloof in de verschillende landen beleden wordt alle met een eigen traditie en cultuur.

:SMS update:: 31 mei 2009 :
Zitten we een lekkere salade en gambas te eten gaat het regenen. Temp is nog wel goed maar nat is niet lekker. Nu een boek lezen en lekker weg dommelen voor de open haard in de een gezellige kantine. Ook leuk maar anders dan gedacht. Romantisch voor de kachel in de provence :-D

:SMS update:: 31 mei 2009 :
Fietsen buiten fr zenden we niet uit. Rolland garros natuurlijk wel. Ben juist benieuwd of menchov het rose van de giro gaat winnen.

:SMS update:: 31 mei 2009 :
De zon is er weer time for cooking

:SMS update:: 1 juni 2009 :
Vannacht heeft het geregent. Nu begint de zon door te komen en zitten we aan een stokbrood met jam. Tent is wel nat dus vandaag is de bepakking voor mij wat zwaarder.

:SMS update:: 1 juni 2009 :
Nog een kopje koffie gedronken. En dan gaan we nu opweg naar apt. 2 zware klimmen en dan lekker dalen.

:SMS update:: 1 juni 2009 :
Even een banaan eten. Ina klimt als een tijger. Petje af.

:SMS update:: 1 juni 2009 :
De hoogste top van de route bereikt 800 m. Nu dalen naar apt. Zoveel lavendel velden hier. Jammer dat we nog niet in bloei staan.

:SMS update:: 1 juni 2009 :
In apt aangekomen. Leuke camping le luberon gevonden. Nu tent opzetten en daarna ijs eten.

:SMS update:: 1 juni 2009 :
Wat is een douche toch een heerlijk ding. Vooral na zon dag fietsen. De route was weer prachtig. Bij het zoeken naar een camping in apt moesten we uiteindelijk nog 2 km zwaar klimmen. Maar we zijn er gekomen. Een duitser op de camping werdt bij de receptie boos omdat de fransman geen duits kon en de duitser geen frans. Wie gaat nu bij wie op bezoek? Rare jongens die duitsers.

:SMS update:: 1 juni 2009 :
We zitten nu in een heel klein restaurant met 2 kamertjes en max 24 plaatsen gezellig frans te eten. Reuze gezellig zo klein en zo heerlijk die franse kok.

:SMS update:: 2 juni 2009 :
Vanochtend zijn we verwend. De bakker kwam met zijn kangoo op de camping. Zon schijnt weer volop. Route voor vandaag bepaald we gaan naar cavallon.

:SMS update:: 2 juni 2009 :
Daar zitten we weer bij een bakker met een heerlijke taart en koffie. Vanochtend toch nog een hele zware klim gehad. Leek de keuteberg wel en dan 5 x zo lang.

:SMS update:: 2 juni 2009 :
Vandaag ontzettend veel wijngaarden en kersenbongerds

:SMS update:: 2 juni 2009 :
Rondje luberon zit er op. Wat was het mooi en zo verschillend elke keer. Nu gearriveerd in cavaillon. Camping staat aangeschreven met 3 sterren maar staat helaas op een industrieterrein aan een drukke doorgaande weg. Camping is in een vervallen staat. Wel een kater na al die andere moole campings. Dus maar lekker de stad in wat eten en veel wijn drinken zodat we snel in een diepe slaap vallen.

:SMS update:: 2 juni 2009 :
Veel moed bij elkaar geraapt om te douchen. Veel gelukkig mee: harde straal , lauw water is niet erg omdat het buiten lekker warm is.

:SMS update:: 3 juni 2009 :
In cavaillon zijn geen bergen meer dus de zon is vroeger dan we gewend zijn aanwezig. We worden nu onze tent uit gebrand. Heerlijk een nieuwe dag met nieuwe kansen.

:SMS update:: 3 juni 2009 :
We zijn alweer onderweg. Komen we een lidl tegen. Even wat inkopen doen. Zit er een heerlijke crousanterie bij dus we zitten aan een heerlijd bak koffie met een crousant.

:SMS update:: 3 juni 2009 :
Volop feest en markt in st. Rmy. Worden we getrakteerd op jazz. Het weer en de sfeer zijn top.

:SMS update:: 3 juni 2009 :
Vandaag de dag van wijngaarden en olijfbongerds

:SMS update:: 3 juni 2009 :
Weer een mooie tocht. Op onze eindbestemming aangekomen in arles. Tentje opzetten, douchen en dan in arles treintickets voor morgen maar marseille kopen.

:SMS update:: 3 juni 2009 :
Vanmiddag in arles vanalles bekeken en wat gegeten. Ook alvast de treintickets voor morgen naar het vliegveld gekocht. We gaan morgen met de trein van 1044. Nu nog even chillen bij de tent het is nog 25$.

:SMS update:: 4 juni 2009 :
En de zon schijnt weer ook een stevige wind. We kunnen vanochtend heel rustig aan doen. Nog wat lezen, koffie drinken en een laatste frans ontbijt.

:SMS update:: 4 juni 2009 :
Het is hier nu al 27$. We krijgen nu al heimwee naar de provence bij het idee dat we vanavond weer in nl zijn.

:SMS update:: 4 juni 2009 :
We zijn op het vliegveld aangekomen. Trappers er afgehaald en stuur omgezet. Nu wachten tot we kunnen inchecken.

:SMS update:: 4 juni 2009 :
Inmiddels ingechecked. 1 probleempje, ik had de zware fietsketting in de handbagage en dat mag niet. De meneer was erg behulpzaam en zou hem aan de fiets laten binden, want deze hadden we al afgegeven. Ben benieuwd of tie er in eindhoven opzit.

:SMS update:: 4 juni 2009 :
We zitten in het vliegtuig en starten over 10 min. Ina zit lekker bij het raampje.

:SMS update:: 4 juni 2009 :
We zijn geland. Wel koud hier.

:SMS update:: 4 juni 2009 :
Alles weer tip top terug en in de auto stoppen en naar huis. Was een zeer geslaagde vakantie !!

• 27 Mei 2009 - 12:30

Bert:

Eindelijk is het dan zover. Ik hoop dat jullie veel plezier hebben. Geef veel updates als het kan.

gr

• 28 Mei 2009 - 13:37

Greet:

hee, grote avonturiers,

wat leuk om op deze manier contact met jullie te kunnen onderhouden!!!
    heel veel plezier samen en sux6 met alle colletejes!!!
    tot gauw mails / sms maar weer.

hartelijke groet,

greet

• 28 Mei 2009 - 20:17

Martin:

hé die Johan en Ina, mooi dat jullie op koers liggen, geniet ervan!

• 01 Juni 2009 - 16:37

Saroya En Karel:

Hallo pap, mam ien en joop.

Hier de kleine carlos en flor. wij zijn vandaag lekker naar het strand geweest met wat vrienden. We hebben een heerlijk weekend gehad in Eemdijk. Hier thuis gaat alles goed. De jongens zorgen goed voor elkaar. Saroya gaat zo weer naar huis toe. Ik zie dat jullie ook lekker genieten. Geniet er nog lekker van. Groetjes van ons alle. xxx

• 01 Juni 2009 - 16:43

Martin Tingen:

Hé fietstijgers, mooi dat jullie volop genieten. Ina volgens mij heb je de bolletjestrui dik verdiend. Veel plezier nog!