Laatse dagje; Pisa - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Laatse dagje; Pisa - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Laatse dagje; Pisa

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

11 September 2014 | Nederland, Nijkerk

Vandaag rustig opgestaan en ontbeten in het hotel in Livorno. Schrik slaat ons om het hart als we naar buiten kijken. Het regent. Dat is iets wat we voor het laats 2,5 week geleden in Nederland hebben gezien. Het is ongelofelijk, we hebben 2, 5 week op in totaal misschien 12 uur na alleen maar zon gehad. Temperaturen tussen de 25 en 33 graden en ‘’s nachts is het wel eens 18 graden geweest. Zo’n zon overgoten vakantie hebben we nog nooit gehad. Dus nu regen. We wilden van Livorno naar Pisa fietsen maar als het zo regent is de trein een beter optie.

Na het ontbijt is het droog en dreigt de zon zelfs te gaan schijnen. Dus toch maar op de fiets. En ja hor de zon breekt door, hebben nog een leuke fietstocht langs de kust en komen in het zeer gezellige hostel in Pisa aan. We waren hier 4 jaar gelden ook, toen was het net geopend. Nu is het volop in bedrijf, als je niet gereserveerd hebt is er allen plaats op de grote slaapzaal. Wij hebben wel gereserveerd en hebben onze eigen kamer en douche. Het zijn voornamelijk jongere trekkers die er zijn en dat geeft toch ok weer een leuke dimensie/verhalen aan het geheel.

Vandaag Pisa in, een leuke gezellige stad, Ina winkelt, Johan drinkt veel koffie en leest een boekje op het terras. En dan dat eten, heerlijk. We hadden 4 jaar geleden en restaurantje gevonden waar we nu weer naartoe gaan. Er is geen bediening (no service staat op de buitenkant van het restaurant) , je moet je eigen plate, bestek, glazen, water pakken. Er staan lange tafels met banken en daar schuif je bij aan. Er is een man achter de balie waar je je eten kan bestellen. Er is ontzettend veel keus. Het wordt dan klaar gemaakt op je boord door de keuken. En als het klaar is wordt het afgeroepen en kan je het bij de balie ophalen. En lekker dat het is !!!!!.Zo gezellig, iedereen schuift bij elkaar aan, geniet van het eten, wat kan het leven mooi zijn.

Mijn baard was in de vakantie ook aardig gegroeid. Toen we langs een kapper liepen zag het daar er binnen ook gezellig uit. Weet je wat vragen even of ze mijn baard willen scheren. Geen enkele probleem 10 minuten wachten en ik kon geholpen worden. Met de tondeuse heeft ze mijn baard geschoren. Ondertussen kregen we nog een discussie over de Italiaanse politiek in het Italiaans tussen wat klanten en kapsters mee. Dit ging er heftig aan toe maar men bleef vriendelijk en wij genoten ervan. Voor het scheren wat 10 minuten duurde (incl. discussie met haar klanten) hoefde ik niets te betalen was maar 2 minuten werk vond ze. Wat een topgasten die Italianen, dan toch wel een schril contract met die Fransen/Corsicanen.

’s Avonds laat nog maar een keer naar ons favoriete restaurant, weer smullen, druk en gezellig.

Nu, vrijdagochtend, spullen klaar maken en inpakken voor vertrek naar Eindhoven. We hebben een hele hele leuke vakantie gehad.

• 12 September 2014 - 14:47

Tony En Annemarie:

Hoi Johan en Ina,
    Een goede reis en wij zijn blij dat jullie straks weer terug zijn.
    Een lieve groet van jullie buurtjes

• 13 September 2014 - 22:42

`Janny:

Hoi Ina en Johan
    Daar wij onze laatste week van de vakantie geen internet hadden, hebben wij vanavond thuis te zijn gekomen pas jullie laatste verslagen gelezen. Heerlijk wat was dat leuk om jullie zo te volgen en zien te genieten van het fietsen , rust, ruimte en de natuur. Nu na genieten met de jongens.