De grens naar Duistland over - Reisverslag uit Dorsten, Duitsland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu De grens naar Duistland over - Reisverslag uit Dorsten, Duitsland van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

De grens naar Duistland over

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

13 Juli 2018 | Duitsland, Dorsten

Goed geslapen op de boerencamping in Lobith. In Lobith boodschappen doen voor het ontbijt, dit nuttigen wij dan op het plein. Wat een saai dorp dat Lobith er is geen bankje of gezellig een plekje op het plein in het centrum te bevinden. Veel winkels zijn leeg en het politiebureau staat ook leg. Geeft wel aan dat er niets t beleven valt. Telefoongesprekken gehad met Rosanna en Els, toch nog even een zakelijk belletje, er lijkt een mooie opportunity aan te komen.
Dan bij Spijk de grens over, wij zijn in Duitsland en hier zullen wij zeker anderhalve week fietsen. De tocht loopt bijna alleen maar over dijken, eerst langs de Rijn en daarna de Lippe. De wind is ons gunstig gezind, Noordwest dus windje in de rug in de volle zon door een prachtig landschap met elkaar op de fiets wat wil je nog meer.
De gang zat er, met de wind mee, al goed in op deze 2e dag, zo lekker zelfs dat wij een paa campings voorbij zijn gereden en alleeen maar rechtdoor gingen. Op een gegeven moemnt moeten wij eind van de dag toch een slaapplek vinden. Dus op de mobiel zoeken naar een camping. Er was er maar één dicht bij en die was drie km terug. Terugfietsen heb ik een hekel aan maar voorruit wij moeten toch ergens slapen. Dus terug en komen bij een typische Duitse camping zoals wij er al veel onderweg gezien hebben. Allemaal vaste plaatsen met stacaravans welke in de afgelopen decennia zijn verbouwd tot complete chalets, tuinhuisjes, hutten, verzin het maar. Ook veel tuintjes en met regelmatig kabouters erbij en natuurlijk een Duitse vlag hoog op een mast gebonden. Wij hadden het idee van tokki-camping. Bij de bar aan de ingang van de camping een mooie kroeg waar heel veel mannen heel gezellig duitse pinten aan het weg werken waren.
Voorzichtig gevraagd of ze nog een plekje hadden voor een tent. De eigenaar moest even een belletje doen naar een harde werker achter op het terrein en ja hoor 1 plek voor 1 nacht is er nog. Wij werden het gebeuren met alleen maar vaste plekken over gelid en helemaal achterin op een aparte parkeerplaats (buiten) de camping aan 2 mooie drooggevallen vijvers mochten wij onze tent neerzetten waar wij wilden. Super rustig en vrij wij zijn bijna tevreden want wij willen ook douchen. En ja hoor douchemunten te koop voor 50 eurocent. En op de camping was zelfs een douche met een krachtige warme straal. Wij zijn helemaal blij, hebben ons eigen potje klaargemaakt en rustig geslapen in alle vrijheid.

• 16 Juli 2018 - 10:29

Janny:

Zo ben weer op de hoogte hoe jullie tocht vergaat. Mooie zonnestralen en met een goed gevoel gaat jullie deze reis ook weer lukken.