Of toch ook naar Sardinië ? - Reisverslag uit Bonifacio, Frankrijk van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu Of toch ook naar Sardinië ? - Reisverslag uit Bonifacio, Frankrijk van Ina en Johan Duinkerken - WaarBenJij.nu

Of toch ook naar Sardinië ?

Blijf op de hoogte en volg Ina en Johan

04 September 2014 | Frankrijk, Bonifacio

Vandaag een rustdag in Bonifacio.
Bonifacio is een prachtige stad en ligt in het zuidelijkste puntje van Corsica. Bonifacio is hoog legen op een rots, maar het is ook een havenplaats. Dus je moet aardig klimmen om in die oude stad te komen. We hebben de oude stad bekeken, lijkt wel wat op Rovinj, en dat deed ons toen denken aan Anton Pieck. Hele smalle straatjes met heel vele hoogte verschillen. En als je dan aan de rand van de stad komt heb je een prachtig uitzicht over de middellandse zee. Je ziet prachtige door de wind uitgesleten krijtrotsen en je ziet het eiland Sardinië liggen.

Sardinië ligt op ongeveer een half ur varen van Corsica. Het is dat wij beperkt zijn in onze vakantiedagen maar we hadden alle twee het gevoel en de drang om de fiets te pakken en op de boor naar Sardinië te gaan en daar verder trekken naar Sicilië, Lampadusa, …… En dan door de laars van Italië weer omhoog naar Pisa te fietsen. Maar goed dit gaat nu helaas nog niet.

Op het zuidelijkste puntje staat ook een vuurtoren, vandaag hebben we deze wandeling gemaakt, dachten dat we er wel met een uurtje zouden zijn, echter, en dat is ons vaker overkomen, het lijkt dichtbij maar wat je niet ziet is dat er een klif met een baai tussen kan liggen. Dus het was wat verder wag dan gedacht, maar ook dit was de moeite waard.
Dan die haven, wat een jachten, zowel zeil als motor. Er lagen daar 2 motorjachten , die minstens 50 mtr lang waren 4 verdiepingen hadden en minstens 8 man personeel om de boot schoon te houden. Van de eigenaren hebben we niets gezien.
Het zeiljacht ook wel iets van 50 meter lang en masten hoger dan de mooiste kerktoren van Nederland, hete Adele. Dus wij dachten wie weet, zingt ze vanavond nog een liedje in de haven.
Helaas.

• 07 September 2014 - 15:35

Bert:

Hoi. Ik heb de wandeling ook geknakt. Isinderdaadeen eind en heelmooi
    De ingang naar de haven is perfect

• 07 September 2014 - 18:52

Hermien:

Ik reageer niet op elk bericht maar wat zullen jullie genieten. De grote jachten waar jullie het over hebben komen ons erg bekend voor. Bij het belachelijke af